سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با همنشینِ بد دوستی کند، ایمن نمی ماند . [لقمان علیه السلام ـ به فرزندش ـ]
 
شنبه 89 خرداد 8 , ساعت 4:25 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

در این بحث دوستان با توجه به همزمانی با ایام شهادت حضرت زهرا نظراتشان را در مورد چادر ملی به بحث گذاشتند .

لایک دهندگان به بحث :احمد ناظمی، طیّبه علی، سمیه-22، **::..سارا..::**، 0098، سیدمحمدرضافخری، sajede، آلاء توحیدی، بشیرعلوی، آسمان...، سیمُرغ، مسافری از ...، چشم های گریان، سحر علوی، صاحب، محمدحمزه قدیرنژادیان، *نفیسه، همرنگ دریا، امین دشتی

لینک بحث

 

 *سرفرازباشی میهن من*:دوستی می گفت که دفت کرده اید که همه می گویند چادر حضرت زهرا در کوچه بنی هاشم خاکی شد... اگر چادر نشانه حجاب کامل نیست چرا جایی نگفتند که مانتوی حضرت زهرا خاکی شد ؟! ما هم قراره شیعه باشیم و پیرو ...

 

*سرفرازباشی میهن من*:چیزی بین چادر و مانتو ...یعنی بد نیست اما خوب هم نیست البته تاکید کنم که ایرادی ندارد اما کامل نیست ... یعنی نوعی مانتو است که قدری بلند تر است ... این هم لینک بحثی مشابه در تبیان http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=57903

 

فرزندخاک:چادر ملی اگر واقعا چیزی بین چادر و مانتو باشه خوبه اما اینکه من به شخصه سر خیلی ها می بینم نه همون بهتر مانتویی باشن

 

احمد ناظمی:تا جایی که من متوجه شدم اکثر موارد چادر ملی حتی از مانتو هم زننده تر بوده.

 

فرزندخاک:وقتی رو شیشه فروشگاه میزنه چادر ملی اندامی رسید دیگه این چیه؟ توهین به چادر ..... چادر ملی وقتی خوبه که گشادیش از چادر کمتر و از مانتو بیشتر باشه ، جوری که اندام پیدا نباشه و اینکه جلوشم بسته باشه..... این چادر قراره یه کم راحتی تو جمع کردن به قول معروف چادر داشته باشه همین

 

احمد ناظمی:من فکر میکنم چادر ملی برای دخترای بین 5 تا 12 یا 13 سال مفیده که هم میخوان چادری باشن و هم اینکه راحت چادرشونو جمع کنن. در سنین بزرگتر به دلیل اینکه معمولا به بدن می چسبه خوب نیست

 

فرزندخاک:منم یه چادرو قبو ل دارم اون چادر معمولی ، هیچی جای ان یچادر معمولی هارو نمی گیره ، سختیشم اگر با عشق و علاقه سر کنید شیرینه.... جدا شعار نمیدم اما واقعا لذت بخشه

 

*سرفرازباشی میهن من*:دوستی می گفت چادر ملی را ابداع کردند که مانتوییها را چادری کنند اما متاسفانه بیشتر چادری ها چادر ملیی شدند تا مانتویی ها چادری شوند ...

 

فرزندخاک:واقعا ..... انگار دنبال راه فراری بودن ..... البته دیدم کسانی که واقعا چادر ملی روهم خوب سر می کنن اما انگشت شمار دیدم

 

طیّبه علی: من به طور کل اصلا نمی پسندمش و عبا رو ترجیح میدم

 

فرزندخاک:چادر عبایی رو؟

 

*سرفرازباشی میهن من*:داشتم به دنبال یک عکس خوب برای این فید می گشتم که به این عکس بر خوردم ... این مدل اصل چادر ملی است .... البته من هم تاکید می کنم که اکثرا http://www.aftab.ir/photoblog/adv_images/e598916e39ffa9dbce23ec96b976f410.jpg

 

فرزندخاک:چادر عبایی باز نسبت به ملی خوبه موافقم

 

فرزندخاک:چادر ملی خوب بله می شه گفت خوبه اما خوبش که کم شده هیچ ، خوب سر کردنشم دیگه کمتر شده

 

*سرفرازباشی میهن من*:من دوباره نظرم را تکرار کنم ... چیزی بین چادر و مانتو ...یعنی بد نیست اما خوب هم نیست البته تاکید کنم که ایرادی ندارد اما کامل نیست ... یعنی نوعی مانتو است که قدری بلند تر است

 

 فرزندخاک:خوب منم میگم چادر ملی اگر واقعا همونی باشه که اوایل بود خوبه و اگر درست سر بشه .. نه اینکه جلوش باز باشه و یه چیزی مثل شنل

 

*سرفرازباشی میهن من*: من هم به نوعی فرمایش شما را تکرار کردم .... مانتویی که قدری بلند تره ....

 

 الهام بانو: هر چهار تصویر خوبه.... حجاب کامله... بالا رو میگما.... هر چهارتاش خوبه

 

 فرزندخاک: نه خوب مانتویی که قدری بلندتر می شه اون چادر ملی اندامی ... چادر ملی باید کمی از چادر تنگ تر و از مانتو گشاد تر باشه

 

 شقایق بانو:در اصل این چادر برای خانمهایی طراحی شده که مانتویی هستن و دوست دارن چادر سرشون کنن ... یعنی چادر رو بخاطر ِ اینکه از ابتدا با مانتو گشتن نمیتونن تحمل کنن و براشون سخته ... اما نه برای خانمهایی که پوششون چادر هست که چادرشون رو کنار بگذارن و چادر ملی سرشون کنن ... فکر میکنم برای دانشجوها و خانمهایی که خیلی بیرون از خونه کار دارن و میخوان حجابشون کامل باشه خوبه ...

 

..::*محبوبه*::..: چادر ملی خیلی هم خوبه چه بعضی از آقایون نفسشون از جای گرم در نیاد تا حالا سختی چدر سر کردن و کشیدین؟هیچم تنگ نیست گشادشم هست

 

..::*محبوبه*::..:تصاویر نشاندهنده ی واقعیت نیست

 

..::*محبوبه*::..: چادر معمولی موقع راه رفتن تبدیل میشه به شنل

 

فرزندخاک: بابا انقدم سخت نیست چادر .. چرا انقد بی انصافید؟

 

..::*محبوبه*::..:وقتی از صبح تا عصر سرت باشه سخت میشه و سنگین

 

 فرزندخاک:خوب جلوی چادر معمولی رو هم می شه دوخت و هم اگرم نندوزی می شه جلوشو با دست گرفت .... هر کاری می شه کرد که حجاب حفظ بشه

 

شقایق بانو:@ فرزند خاک ... برای خانمهایی که میتونن نگه دارن و خوب سرشون کنن سخت نیست و خیلی هم زیباست اما واقعا در بعضی موارد که به قول ِ محبوبه میخواد بشه شنل ملی خیییییلی خوبه

 

 فرزندخاک:نه وقتی با عشق و علاقه و از رو علاقه و خواستن خودت باشه نه سخت می شه نه سنگین

 

فرزندخاک:خوب ملی هم که جلوش باز باشه می شه شنل اما اگر بسته باشه قبو ل دارم

 

 ..::*محبوبه*::..: معلومه که جلوش بستس به تنگی این عکس هم نیست

 

سمیه-22:آدما با هم متفاوت هستن و هر کسی از رو اختیار یه چیزی رو می پسنده. چه خوبه که یادمون باشه انسان اشرف مخلوقانه. یعنی بر همه برتری داره و اسلام کاملترین دینه پس ما بهترین بهترین ها رو داریم. چه بهتر که برای خودمون احترام قائل بشیم و بهترین نوع پوشش را برای خودمون انتخاب کنیم.

 

محمد شکوهی:صلا من میگم تعریفمون راجع به حجاب چیه که حالا چادر مصداق اون باشه یا نباشه؟

 

شقایق بانو: عزیزم باز باشه که همون با مانتو بهتره :دی .... منظورم همون چادر ِ ملی ِ کامل هست

 

..::*محبوبه*::..:تعریفی که تو قرآن از چادر اومده(جلابیب)چادر ملی رو پوشش میده

 

..::*محبوبه*::..:چیزی که از یر بیاد و شونه هارو بپوشونه و تا پایین بیاد برجسنگیهای بدن مشهود نباشه

 

لبخند فلم:حجاب به معنای درستش نیست ولی شاید بعدها بشود

 

 قلب اروند: عکسی از لباس فروشی دیدم که نوشته بود:چادر ملی اندامی رسید

 

 فرزندخاک:دقیقا منم دیدم

 

 شقایق بانو: این دیگه تهاجم توی طرح ِ‏اصلیه چادر ِ‏ملی هستش

 

..::*محبوبه*::..:قشنگم نیستن(اندامیا)

 

محمد شکوهی:حجاب یعنی پوشاندن تمام برآمدگی ها و فرو رفتگی های بدن به صورت عام(چه آقایان و چه خانومها) و برای خانومه پوشاندن موی سر هم به اوم اضافه میشه// حالا باید دید در این باب چی میگنجه ؟؟؟؟

 محسن مقدس زاده:حرف سر اسم پوشش نیست. شما می خواهید بهش بگید چادر یا مانتو. اونی که مهمه ویژگی پوشش هست که باید تمام جاهایی که باید پوشیده بشه رو بگیره و علاوه بر اون نذاره اون مقدار از حجم بدن که معمولا مفسده داره نمایان بشه.

 

*#شیما#*:شما هم یه چیزی میگی آقای سرفراز باشی ها. اون موقع که چادری وجود نداشته ولی حتما پوششی در همون سطح یا بیشتر بوده. خیلی حرف بچه گانه ایه حتی اگه که بگیم چرا گفتن چادر، نگفتن مانتو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

بشیرعلوی:چادر ملی اگر بخواهد مثل مانتو که اون اوایل خوب بود ولی هر روز یه مقداریش آب رفت و کوتاه باشه همون بهتر که نباشه ولی اگه مثل چادر سنتی باشه فقط وسطش با زیپ بسته بشه خیلی بهتر از چادر سنتی هست

 

**::..سارا..::**:ممنون بحث جالبیه ...بنظر من چادر ملی یک پوشش من در اوردیه که خیلی وقتها خیلی هم زننده میشه اما چادر عربی اگه بدرستی سر بشه بهتر از چادر ملیه ولی بازم به چادر های سنتی خودمون نمیرسه سنگین وبا وقار .....

 

**::..سارا..::**:با اینحال به نظر من چادر بتنهایی ملاک برتر بودن را به هیچ خانمی نمیده چه بسا خانمهایی هستند که به اجبار ویا سنتی وطبق عادت چادر سر میکنند اما کاش سر نمیکردند چون یا با ارایشهای عجیب وغریبشان بیشتر از بعضی از مانتویها جلب توجه میکنند ووای به ان حالی که زیر چادر لباس نامناسبی هم داشته باشند که منه یک خانم شرمم میشه نگاهشون کنم ...اما هستند خانمهایی که چادر ندارند اما بقدری متین وسنگین وبا وقار راه میرن که احدی جرات داره بهشون چپ نگاه کنه ...ولی با اینحال میگم بهترین پوشش چادر است که بمثابه صدفی میمونه که از مرواریدش محافظت میکنه

 

*#شیما#*:و البته نظرم درباره چادر ملی: یکی از مذخرف ترین و ضد اسلامی ترین چیزاییه که تاحالا دیدم.

 

*سرفرازباشی میهن من*:ببخشید که در متن بحث نبودم. اما حالا چند تا نکته / قبول دارم که من آقا هستم و سختی چادر را نچشیدم اما این خواست خدا بوده که این تاج بندگی بر سر خانم ها باشد و البته سختی هایی هم برای آقایان قرار داده مثلا اینکه باید نگاهشان را کنترل کنند و اگر این قانون را در شهری مانند تهران بخواهید اجرا کنید واقعا سخت خواهد بود حتی سخت تر از چادر سر کردن.../این را هم قبول دارم که می توان همین چادر ملی را طوری پوشید که مصداق خوبی از حجاب باشداین را هم قبول دارم که عده این هم هستند که چادر سنتی سر می کنند اما به قول یکی از دوستان شنل است نه چادر .اما سوال اینجاست که آیا اکثر کسانی که ازچادر ملی استفاده می کنند واقعا از آن درست استفاده می نمایند یا اینکه این چادر ملی راهی برای رها کردن خودشان از عذاب وجدان عدم پوشش کامل ... آیا واقعا این چادر نماد پوشش است ... من فکر می کنم که قدر کم دارد...تاکید می کنم که هستند خانم هایی که از پوشش جادر ملی استفاده می کنند و واقعا محجبه و با وقارند اما این خانم ها چند درصد را تشکیل می دهند و سایرین چند درصد ....

 

sajede:نمی شه یک چیزی را به طور کامل رد کرد و یا به طور کامل پذیرفت، هستند افرادی که چادر معمولی سرمی کنند ولی وضع ظاهر و رفتارشون اصلاً گفتن نداره

 

sajede:تو دانشگاه خود ما کسی چادر ملی سرش نمی کنه ولی همین چادرهای معمولی که یه مانتوی کوتاه شبیه کت زیرش پوشیدند و یه آرایش فریبنده! یه مواقعی هم این قدر قشنگ جلوی چادر را باز می کنند که...؛ یه مدت هم چادر دانشجویی مد شده بود انگار طرف تور سرش می کرد!

 

sajede:چادر ملی هم قصه اش همین طوریه، مال بعضی ها این قدر اندامی شده که از تنگی داره پاره می شه! بعضی ها هم ترجیح می دند کلاً جلوش باز باشه!دختری که عفیف باشه چادر ملی یا معمولی یا عربی(عبا) و یا انواع و اقسام دیگه ی چادر براش فرق نداره، دختری هم که قصدش عرض اندام باشه نوع چادر براش فرقی نداره، ماشاءالله این جور وقت ها این قدر حربه های فریبنده هست که گفتن نداره...دختری که عفیف باشه چادر ملی یا معمولی یا عربی(عبا) و یا انواع و اقسام دیگه ی چادر براش فرق نداره، دختری هم که قصدش عرض اندام باشه نوع چادر براش فرقی نداره، ماشاءالله این جور وقت ها این قدر حربه های فریبنده هست که گفتن نداره...من خودم چادر معمولی را ترجیح می دم، ولی گاهی چادر معمولی اصلاً حجاب لازم را نداره، یه موقعی داریم می ریم خرید و کلی وسیله! نمی دونی چادرت را جمع کنی یا وسیله ها را؟ یه موقعی حالت بده، قراره بری بیمارستان اصلاً خودت هم به زور روی پات می ایستی دیگه چادر را هم بخوای جمع کنی خیلی سخت می شه... بعضی ها هم اصلاً بلد نیستند چادرشون را جمع کنند، همش چادر یا از سرشون می افته یا دارند باهاش کلنجار می رند یا از پشت سرشون زمین را جارو می کنه...این جور وقت ها انصافاً چادر ملی مناسب و نه اندامی گزینه ی خوبیه

 

سیدمحمدرضافخری:به نظر من چادر بعنوان یک حجاب مبنا و پایه باید مورد توجه قرار گیرد و مدلهای مختلف و متناسب با انواع سلایق از آن در دسترس باشد.

 

 آلاء توحیدی:هیچ چادری جای چادرهای معمولی رو نمیگیره مخصوصا که جدیدا چادهایی اومده به اسم چادر ملیه مانکنی من نمیدونم چادر یعنی چی؟؟که اینا تازه در حفظ اون هم تحیف کردند و هر رز سایزشو تنگ و کوتاه مینن

 

 محمد فیاضی:خب اون برای اینه که بهشون نگن مانتویی ! هم زیارت حضرت عبدالعظیم و هم دیدار یار !!

 

 الهه السادات:من چادر را قبول دارم با اینکه خودم مانتویی پوشیدم و به نظرم حجاب کامل فقط چادر نیست مهم درست پوشیدن از نامحرم و نباید چادر پوشیدن زوری باشه چون خودم که اینطوریم و با چادر نمیتونم خوب خودمو بپوشونم و حجابمو رعایت کنم بخاطر همین میگم نباید زورکی باشه مهم اینکه یاد بدیم درست حجاب کردنو و علتشو.

 

 آسمان...:به نظر من این به اصطلاح چادر ملی ،اصلا چادر نیست...چون چادر حریمی برای خانم ها ایجاد میکنه که این ملی ها اصلا این کار رو انجام نمیده...ترجیحا اسمش رو بزارن مانتو ملی بهتره...

 

محمد حسین صیاد:ایرادات قابل توجهی داره، اینو بابام میگه!

 

 علی صداقت-3:ازنظر من اصلا جالب نیست چون یه جورایی بعضی ها نمیتونن جمع و جور کنن......

 

 لبخند فلم:هنوز کمی راه داره تا حجاب به معنای واقعیش بشه

 

موعود پرواز نیلوفرعا:اگر صورت نمایشی پیدا نکند خوب است

 

طیّبه علی:بابا اینا همش طرحه دشمنه طرح انگلیس و امثالهم! تنگهارو منظورمه ها. یک دفعه که نمیان به من و شمای چادری بگن چادرت و در بیار چون این کارو نمی کنیم از این راه ها وارد میشن به قول یکی از دوستان باید منتظر چادر چاک دار و برمودا هم باشیم

 

 

 طیّبه علی :بابا اینا همش طرحه دشمنه طرح انگلیس و امثالهم! تنگهارو منظورمه ها. یک دفعه که نمیان به من و شمای چادری بگن چادرت و در بیار چون این کارو نمی کنیم از این راه ها وارد میشن به قول یکی از دوستان باید منتظر چادر چاک دار و برمودا هم باشیم
 
یا ثارالله وابن ثاره: بهتره برید تو سایت بچه های قلم و فایل سخنرانی آقای رحیم پور ازغدی در مورد زن و فکر کنم حجاب رو دانلود کنند و گوش کنند خیلی خوبه در مورد چادر هم یک چیزهایی گفتن http://bachehayeghalam.ir/media/rahimpour/rahimpour069(www.BGH.ir).mp3
 
 منتظر مهدی:این اسمش که ملیه از ارزشه چادره اصلی کم می کنه.واینکه مثل مانتو هر روز از یه جایش داره زده میشه و از اصل فلسفه چادر دور داره میشه.وکاملا در تناقض با هدف چادر و پوشش برتر و فاطمی برای خانمهاست.گرچه ادم باید خودش عاقل باشه!!!!
 
 *سرفرازباشی میهن من*: بحث همه مخالفان چادر ملی در بالا هم همین است ... وگر نه اصل آن که چیز بدی نیست
 
 محمدحمزه قدیرنژادیان:به عنوان یک پاتک فرهنگی خوب است که در برابر بی حجابی مقابله کند ولی فکر می کنم که قابل توصیه به کسانی که اعتقاد قوی در مسئله حجاب دارند نباشد
 
یا ثارالله وابن ثاره:اتفاقا جناب آقای رحیم پور ازغدی خلاف صحبت های شما رو میکنن اول اینکه خانم ها چادر رو سرشون میکنن نه آقایون! واسه همین باید خانوم ها نظر بدن درضمن چادر ملی حسن های زیادی داره برای مثال هر دو دست آزاد هست درحالی که چادرهای سنتی یک دست همیشه باید چادر راگرفته و مشقت زیادی برای خانم ها داره البته این چادرهای ملی مشکلاتی داره که طراحان لباس اونو باید درستش کنن
 
 محمدحمزه قدیرنژادیان: آقای یاثارالله اگر با من بودید منظورتون دقیق متوجه نشدم
 
 *نفیسه:اگه به من بود یه قانون رسمی میکردم که همه خانمها باید چادر سرکنند
 
 
*سرفرازباشی میهن من*: بله آقا مهدی عزیز ... من هم به این چادر ملی و نیت طراحان آن مشکوکم ....
 
 احمد یوسفی-3: به نظر من چادر ملی (نوع گشاد آن )که عربها می پوشند پوشش مناسبی است و از مانتو ودیگر پوشش ها بهتر است
 
 *سرفرازباشی میهن من*:سلام احمد آقا // طی بحث ها همین مطلب شما بار ها تاکید شد ... مشکل نوع رایج فعلی این چادر هاست نه کلیت آن
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ